Duran Duran Forever · http://www.duranduran.cz/


Duran Duran - Red Hot

7.1.2008, ???

Duran Duran vévodili elektrické popové scéně 80-tých let a jejich nově uvedené album Red Carpet Massacre dává znát, že stále mají pozoruhodnou citlivost pro kombinování lákavých tanečních hitů s uměleckým pojetím. Přes 70 milionů prodaných nosičů, 18 amerických hitových singlů, 30 top 30 songů v UK a plné arény na mezinárodní scéně současnosti, svědčí o trvanlivosti a dlouhé životnosti kapely Duran Duran, jakou v současnosti zřídka potkáte. Baskytarista John Taylor vysvětluje, proč je tomu tak, když říká: Já myslím, že prostě ještě není konec. Vidím kapely i jednotlivé hráče, kteří prostě pověsí kytaru nebo paličky na hřebík – nicméně často se lidé nechtějí vzdát své oblíbené kapely. My jdeme prostě pořád dál. Svou hudbu milujeme, jsme pro ni velmi zanícení a cítíme se poctěni, že ji stále můžeme dělat.

Zatímco Duran Duran zažívali úspěchy komerční i u kritiků let 90-tých se svým druhým, stejně nazvaným albem, přesto docházelo ke změnám v obsazení i k pauzám. John říká: Opustil jsem kapelu na chvíli a zkusil jsem dělat hudbu s jinými. Díky této zkušenosti jsem ocenil konkrétní vztahy, které mám s těmito kluky…a taky jsem řekl, že nemusíme být virtuózové, ale tyto vztahy platí a fungují.

Nyní je rok 2007 a nejen, že se blíží 30-leté výročí Duran Duran, ale také začátek další epochy pro kapelu. Na albu Red Carpet Massacre spolupracovali s hvězdným produkčním týmem Timbaland and Nate 'Danja' Hills, jakož i se svým dlouholetým fandou, Justinem Timberlakem. John popisuje tuto zkušenost, jako: Zatraceně intenzivní. Timberlake byl první den na session v New Yorku a pak jsme makali pět dní v Timbaland and Danja… cítili jsme, že jsme naladěni na stejnou notu. Pak přijel Danja do Londýna a nahráli jsme několik stop spolu. Zúčastnil se i session v New Yorku a nasáknul tam atmosféru kapely. Potom jsme znovu pracovali s Justinem, až na úplný konec a dodělali jsme s ním finální stopu. Říká: Bylo velmi vzrušující pracovat s těmito lidmi. Od té doby, co jsem se vrátil do kapely, jsme pracovali s celou řadou producentů, ale žádný nebyl takhle důsledný ve své práci, jako oni. Bylo velmi inspirující s nimi spolupracovat. Velmi mne to posunulo vpřed. Výsledkem je několik hutných, klubových kousků, jako Nite Runner, které odzrcadlují univerzálnost Duranů a jejich schopnost se udržet i za neklidných časů.

John tou dobou, při práci s tímto produkčním týmem pochopil, že by mohl hrát basu i na klávesy. Říká: Dostával jsem se do situace, kdy jsem nebyl schopen danou pasáž zahrát na normální basu a hledal jsem nový způsob, jak si s basovými party poradit. A právě pro své skvělé syntezátorové basové zvuky si John zvolil Korg RADIAS Synthesizer/Vocoder. Zamiloval si kombinaci vintage designu a příruční pohotovosti reálného analogu, s moderním zvukem, možnostmi a jednoduchou obsluhou. Má všechno, co bych mohl potřebovat, když jej budu chtít použít, uvádí a dodává: Zatím jsem jen na úplném okraji toho, co tahle mašinka umí. Nevzal jsem svůj RADIAS zatím na turné, ale musím říci, že je schopen se přizpůsobit všemu, co dělám ve studiu s Timbaland and Nate.

Jakmile ukázal John svůj RADIAS klávesákovi Duran Duran, Nicku Rhodesovi, byl zcela unešen. Skvěle zapadl do toho, čemu říkají electro set, sady hitů, ve kterých celá kapela hraje jen na syntezátory. John k tomu uvádí: Hovořili jsme o tom, jak mnoho dnešních kapel hraje muziku typu acoustic portion. Je to nějaký dnešní standard...a my jsme usoudili, že se nám to nikdy nejevilo jako skutečně to pravé, a že asi nejsme takový druh kapely. Pokud se vrátíme k našim kořenům, jsme zase u syntezátorů a prvních sekvencerů, a právě tento druh muziky je nám blízký. Takže jsme se rozhodli, namísto vracení se zpět k akustickým kytarám, proč se nevrátit ke kořenům electro?

Kromě RADIAS mají ve výbavě Korg M3 Music Workstation/Sampler i microKORG Synthesizer/Vocoder. Ani jeden z těchto tří nástrojů ještě nemají dostatečně prozkoumaný a hledají, jak je co nejlépe využít ve svých budoucích nahrávkách. John říká: V podstatě všichni hrajeme na klávesy naší electro sady, takže je to jen o trochu důslednějším učení. Já už jsem do toho pronikl trošku víc, což je pro mne skvělé, protože musím hrát na novém albu taky na klávesy. Říkal jsem Simonovi (Le Bon, zpěvák): ‘Myslíš, že bys mohl zahrát tady a tady pár řádků?’ a on to prostě zkusil. Samozřejmě, jakmile začal pracovat s vokodérem microKORGu, připadal nám jako děcko v cukrárně! Všichni se nějakým způsobem musíme poprat s novými technologiemi - Simon, Roger (Taylor, bubeník) i já, i když jsme je nikdy nepoužívali, ale zažijeme při tom spoustu srandy. Fakt se nám to děsně líbí.

Určitě si poslechněte Red Carpet Massacre od Duran Duran a nahlédněte na jejich webové stránky, www.duranduran.com, kde jsou další informace o kapele, včetně dat jejich koncertů!

© 2008 Korg.cz - korg.cz
© 1999-2017 Romanduran | Duranduran.cz | Facebook | Code by katemihalikova.cz | Generated: 0.0007s | ↑↑ Top